Australië kampt momenteel met de grootste bosbranden sinds mensenheugenis, maar dat weerhoudt Tourism Australia er niet van om het land op de kaart te zetten als ultieme reisbestemming. En terecht, want het is een prachtig land. Dit is te zien in de drie minuten durende commercial waarin Kylie opduikt op allerlei locaties in het land Down Under.

Brexit
De commercial richt zich op Groot-Brittannië, waar de Brexit nu echt ophanden is. Hiernaar verwijst Kylie in het begin van de spot, wanneer ze zegt: “Dit jaar was moeilijk en verwarrend. Maar er zit nu beweging in.” Vervolgens roept ze de mensen op om vooral ook zelf te bewegen, en dan wel naar Australië. “Want daar houden de mensen van je en we zullen nooit over je oordelen.”

In een verwijzing naar haar acteerdebuut in de Australische soapserie Neighbours, trekt Kylie nog een keer haar overall aan, om als automonteur Charlene onder een auto vandaan te kruipen.

Ian Thorpe
In de commercial zijn ook andere Australische prominenten te zien, zoals Olympisch zwemmer Ian Thorpe, cricketspeler Shane Warne en tennisser Ash Barty. Komiek Adam Hills speelt de aangever voor Kylie, en zorgt voor de humor in de spot.

Kylie zelf vond het allemaal prachtig om te maken, zegt ze in een behind-the-scenes filmpje. Ze vond het heerlijk om delen van het land te bezoeken waar ze al lang niet meer geweest was.

Kritiek
De commercial krijgt naast positief commentaar van Kylie-fans ook kritiek. Australiërs vinden de timing niet gepast, vanwege de eerder genoemde bosbranden.

Hier onder de commercial, gevolgd door de achter-de-schermen video.