De Brusselse homohoreca is een crowdfunding-actie gestart onder de naam #ZUUR. Hiermee verwijzen ze naar de sluiting van de cafés in Brussel. Speciaal voor de actie is een speciaalbier gebrouwen met dezelfde naam. Geef jouw favoriete café of uitgaansgelegenheid een steuntje in de rug in ruil voor een #ZUUR biertje.
De homohoreca van Brussel heeft de handen ineen geslagen en is een crowdfunding-actie begonnen onder de naam ‘ZUUR, de smaak van lege cafés’. Hiermee willen ze de cafés en tal van andere Brusselse initiatieven ondersteunen.
Op de website Growfunding.be schrijven de initiatiefnemers: “ZUUR! Beter kunnen we de sluiting van de cafés in Brussel niet beschrijven. De spontane ontmoetingen die we zo hard moeten missen. De toog die verweesd achterblijft. Het is zuur, pee. Zuur voor ons, maar vooral voor de cafébazen.”
Daarom lanceren ze de actie ZUUR. “Geef je favoriete café een duwtje in de rug en steun hun crowdfundingcampagne. In ruil krijg je een product uit de lokale Brusselse economie én een bier speciaal gebrouwen voor de gelegenheid: #ZUUR. Een zuur bier waarmee je deze zure periode kan doorspoelen wanneer de cafés terug opengaan!”
Bekijk hieronder een video die is gemaakt voor de crowdfunding-actie. Wil jij je favoriete Brusselse café of een ander initiatief een boost geven? Ga dan naar Growfunding.me/zuur.